فواید روغن جوانه گندم

چهارشنبه 2 مرداد 1398
8:54
دکتر سلام

اکثر مرطوب کننده‌ها و کرم‌های شب وروز که از پوست محافظت میکنند، دارای ویتامین E. هستند. این روغن به بهبود گردش خون و به آفتاب سوختگی بسیار کمک میکند. برای درمان بیماری‌های پوستی مانند درماتیت، پسوریازیس و اگزما خوب است.

Image result for ‫فواید جوانه گندم‬‎

بهبود قدرت عضلانی و استقامتی

برای کسانی که مرتب به باشگاه میروند و نیاز به ساخت قدرت عضلانی دارند، این روغن، قدرت عضلانی را بهبود می‌بخشد

از قلب محافت می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد.

اسید‌های چرب عمدتا اسید لینولنیک در روغن جوانه گندم به کاهش التهاب در دستگاه گوارش کمک می‌کند. اسید اولئیک به محافظت از قلب برای بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار کمک می‌کند.

محافظت قلب از بیماری‌های قلبی و عروقی

برای کنترل سطح کلسترول در کبد موثر است. کاهش سطح LDL یا کلسترول بد و افزایش سطح HDL یا کلسترول “خوب” در بدن است. از این رو، کسانی که در معرض خطر بیماری قلبی یا سکته مغزی هستند، باید ترکیب روغن جوانه گندم را به عنوان یک بخش اساسی از رژیم غذایی خود بگنجانند.



روغن جوانه گندم برای بدن

روغن جوانه گندم غنی از ویتامین B. است که به بازسازی آسیب‌های بافتی و ترویج رشد بافت کمک می‌کند. جوانه گندم حاوی ۲۸ درصد پروتئین است که آن هم به بازسازی و بهبود بافت کمک می‌کند. همچنین سبب رشد گلبول‌های قرمز سالم می‌شود.

روغن جوانه گندم حاوی اکتاکوزانول (الکل نوع یک زنجیره طولانی و اشباع) است که به افزایش سطح انرژی عضلانی کمک می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید برای افزایش مصرف اکسیژن و سطح انرژی آن را به کوکی‌هایی که پس از تمرینات ورزشی خود می‌خورید، اضافه کنید. جوانه گندم یک منبع غنی کربوهیدرات است.

روغن جوانه گندم غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ است که به سالم ماندن سیستم عصبی کمک می‌کنند. ویتامین B. موجود در جوانه گندم باعث می‌شود که همواره بدون استرس و فعال باشید.

جوانه گندم به میزان فراوانی ویتامین E. دارد و برای زنان باردار بسیار مناسب است. این ماده‌ی خوراکی از نقص‌های هنگام تولد مثل سقط جوانه و ناتوانی جنسی جلوگیری می‌کند.


روغن جوانه گندم برای پوست

روغن جوانه گندم به راحتی توسط پوست جذب می‌شود و پوست را هیدراته می‌کند. پوست خشک و ترک خورده را تسکین می‌دهد و پوست چرب را برق نمی‌اندازد.

روغن جوانه گندم به تولید کلاژن و جلوگیری از ظاهر شدن نشانه‌های زودرس پیری کمک می‌کند.

این روغن سرشار است از ویتامین‌های A، B، D، E. و آنتی‌اکسیدان‌هایی دارد که چروک‌ها و لکه‌های تیره را خنثی می‌کنند. در واقع روغن جوانه گندم، محلول طبیعی ضد پیری شماست که عاری از مواد شیمیایی مضر است.

روغن جوانه گندم حاوی ویتامین D. و E. است، به درمان زخم‌ها کمک می‌کند و تاثیری زیادی در سالم نگه داشتن پوست دارد. فقط هشت تا دوازده هفته روغن جوانه گندم را در مناطق آسیب‌دیده‌ی پوست‌تان استعمال کنید تا جای زخم‌ها به‌تدریج از بین بروند. با استفاده از این روغن می‌توانید آرام آرام جای زخم‌ها را محو کنید و از بین ببرید.


روغن جوانه گندم برای مو

نرم‌کننده­­ی موی خود را با ترکیب یک سوم فنجان روغن آفتابگردان، یک سوم فنجان روغن جوانه گندم و یک چهارم فنجان روغن شی باتر تهیه کنید. این ترکیب را روی مو‌های مرطوب استعمال کنید. هرچند، کسانی که مو‌های خوبی دارند باید از این روش اجتناب کنند، زیرا سنگین و غنی از نرم‌کننده است. این ترکیب از خشک شدن نوک مو در دمای سرد محافظت می‌کند. مو‌های خشک بسیار آسان می‌شکنند و غیر قابل کنترل می‌شوند. روغن جوانه گندم مو‌ها را نرم و قوی می‌کند.

روغن جوانه گندم شامل اسید‌های چرب ضروری است که نقشی حیاتی در رشد سلول‌های بدن ایفا می‌کنند. این روغن همچنین حاوی ویتامین E. است که با تحریک رشد مویرگ‌ها به رشد مو کمک می‌کند. مویرگ­ بیش­تر به معنی افزایش گردش خون است. در نتیجه، فولیکول­های مو تغذیه‌ی مناسب‌تری دریافت می‌کنند که همین به رشد سریع‌تر آن‌ها کمک می‌کند و همچنین از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

اسید‌های چرب ضروری موجود در روغن جوانه گندم یک درمان مناسب برای مو‌های آسیب دیده هستند. عواملی مانند استرس، آلودگی و شوره‌ی سر می‌توانند سبب خشک شدن مو شوند و آن را شکننده کنند. خواص نرم‌کننده‌ی اسید‌های چرب ضروری رطوبت را در داخل ساقه‌ی مو حبس می‌کنند. سرامید‌ها مانند مواد سفت­کننده‌ای هستند که لایه‌های کوتیکول را به هم متصل می‌کنند و از اسید‌های چرب ساخته می­شوند.. روغن جوانه گندم سرامید‌ها را تقویت می‌کند و به محافظت از مو در مقابل آسیب کمک می‌کند.

منبع:پارسینه


[ بازدید : 153 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]